środa, 6 września 2017

Śródziemnomorska zupa krem z ciecierzycy

Mojej przygody z gotowaniem ciąg dalszy...

Śródziemnomorska zupa krem z ciecierzycy

Składniki
 
2 średnie marchewki obrane i pokrojone w kostkę
5 średnich ziemniaków obranych i pokrojonych w kostkę
1 średnia cebula, drobno posiekana
2 zmiażdżone ząbki czosnku
4 łyżki oliwy z oliwek
1 słoik lub puszka ciecierzycy konserwowej odsączonej i przepłukanej pod bieżącą wodą
1 puszka pomidorów całych lub w kawałkach
1 łyżeczka zmielonego kminku
sól
pieprz

Przygotowanie

Marchew i ziemniaki umieścić w garnku, dodać cebulę, czosnek oraz oliwę z oliwek, oprószyć kminem rzymskim, przykryć pokrywką i dusić na małym ogniu przez 15 minut, od czasu do czasu mieszając. Po tym czasie dodać ciecierzycę i pomidory, całość zalać 1,2 l wrzącej wody. Doprawić solą oraz pieprzem i gotować pod przykryciem przez około 40 minut. Następnie należy zmiksować zupę na krem. Podawać z natką pietruszki i grzankami. 

3 komentarze:

  1. robiłam podobną ale z gotowanej ciecierzycy, chyba następnym razem wybiorę z puszki, będzie szybciej

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo w klimacie, jaki lubi mój chłopak... w związku z tym inspirujące również dla mnie... :) Pozdrawiam cieplutko. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń